Na ka, jau atejo laikas truputi ir apie vartotojus parasyt, ne vien apie tai kad visi meistrai blogi, mala suda ir panasiai, todel cia kartas nuo karto parasysiu kokia absurdiska situacija. Pradziai dvi:
1. Zmogus atnesa Siemens S65, papraso perrasyt programa, palieka aparata ir iseina. Programa jam perrasoma, taciau niekas nesikeicia, aparatas kimba, ir apskritai dedasi visokios nesamones. Zinant kad siemens turi savu niuansu su CPU, o ipac S65 su savo RAM, meistras paskambina zmogui, pranesa kad programa nepadejo ir todel reiktu ziuret mechaniskai, taip pat kaina gali keistis. Na zmogus sutinka, o aparatas padedamas i eile, kol bus galimybe prie jo prisest. Po ~4 dienu prie (na savaites gal) zmogus vel paskambina, meistras pries diena jau pradejes krapstyt ta aparata, taciau gedimo neranda, pokalbis su pardaveju ir zmogumi:
k. Sveiki, norejau pasiteiraut del siemens s65 kvito numeris 0000xxx
p. Na kolkas dar jusu siemens nepadarytas
k. kodel nepadarytas?
p. todel kad meistras neranda gedimo priezasties. Ta pacia sekunde kai bus sutvarkytas jums bus paskambinta.
k. bet zadejot sutvarkyt iki xx dienos, o dabar jau kelios praejes tas terminas
p. tikejomes standartinio gedimo, todel ir nustatem termina, taciau yra ne tai ko tiketasi, todel viskas 'uzsitempe'. Jei galit dar palaukit, jei negalit laukt, atvykit pasiimt aparato, jo bukle identiska pries jums atnesant, tik programos versija naujesne.
k. na jus zadejot sutvarkyt, taciau nesutvarket todel as kreipsiuos i ne maisto ir veterinarijos tarnyba su skundu kad nesutvarkot aparato.
Moralas: Jei nesi isitikines kad sutvarkysi kokia nors N95 su rysio problemomis, geriau to aparato is vis neimk, nes po to bus skundas
2. Zmogus atnesa 6600 su ivairiomis problemomis: Sudauzytas LCD, korpusas ir panasiai. Meistras viska sutvarko, taciau negali patikrint ar tikrai viskas veikia, nes uzdetas apsaugos kodas, nuskaicius programatoriumi kodo vistiek nepriima nes ar tai primaigytas ar tai dar koks velnias. Na anyway, meistras paskambina zmogui, paklausia ar telefone nera kokios tai svarbios info ir t.t., nes aparatui reikes nuimt apsaugos koda atstatant gamyklinius parametrus, zmogus pasako kad nera jokios svarbios info, todel galima atstatyt viska taip kaip naujam aparatui. Zmogus pasiima aparata, iseina ir uz valandos grizta. Pokalbis su pardaveju, o po to ir su dar 3 zmonem, tam tarpe ir as
k. mano aparatas pries tai grojo mp3, buvo pilna programu, o dabar tuscias, cia kodel.
p. todel kad jusu aparatas dabar yra standartines programines irangos, t.y. visos idiegtos programos buvo treciuju saliu.
k. ta prasme? reiskia kad aparatas nebegros mp3 ir apskritai bus tuscias?
p. ne ta prasme, o ta kad jums reikia isidiegt tas programas kuriu norite paciam, galu gale kad jos laisvai prieinamos internete.
k. vistiek niekas man cia neaisku, viskas buvo, viskas grojo, o dabar nieko nebera, cia jau kazkas ne taip ...
ilga diskusija, ir man visgi teko idet ta mp3 player, taip pat ir codekus idejau, tam kad su zmogumi nesipykt, taciau nuo kada tai remonto imones kalte, jei zmogus buvo perspetas?
Moralas: Reikia labai smulkiai isklausinet, ar tas yra, ar to nera ir panasiai.
Tik ka daryt, jei tu klientu per diena daugiau nei 100 (vien tam kas susije su remontu) o dar visokios kitos nesamones ir panasiai. Todel manau kad zmogus jau atejes turetu jau iskart zinot, ka reikia issaugot, taip pat suprast kad nera taip jau paprasta zaist su tais aparatais, kai galu gale cia forume zmones nei patch kiti nesugeba isidet, nors viskas 'step by step' aprasyta.
B.R.
SC
Įrašyta: Rugsėjis 28, 2007, 11:16
Toliau, nesusije su remontu, taciau susije su zmoniu logika. Kalbasi klientas ir pardavejas:
k. sveiki, pries dvi dienas palikau mobiliaka patvarkyt.
p. sveiki, duokite kvita, paziuresim ar jau sutvarkytas ir t.t.
k. ai, palikau kvita namie ...
p. gerai, ar turit savo asmens dokumenta?
k. neturiu
p. pasakykit pavarde, paziuresiu ar bent sutvarkytas. Taip pat koks aparatas, modelis?
k. petras petraitis, aparatas nokia atrodo, o gal siemens, nu toks maziukas, ai nejau neatsimeni, pries dvi dienas gi tik palikau.
p. per dvi dienas cia tuzinas aparatu praeina, kaip mes galim atsimint, o kas jam buvo sugede?
k. nesikrove, kai ikisi pakroveja nieko nerode.
Na paieska truko apie gera pusvalandi, kol rado pagal pavarde ta aparata, o ten sudauzytas ekranas ir jis nieko nerode, (SE K700). Taciau kad ir kaip butu, be kvito ar tai bent be dokumento niekas aparatu pas mus neatiduoda, todel kliento buvo paprasyta atsinest dokumenta ar tai kvita jei nori atsiimt aparata. (nuostatai ant sienos kabo galu gale), rezultatas buvo: visi isvadinti idiotais, kad jis taip ilgai pralauke ir negauna dabar savo telefono, jis gi nekaltas kad pamirso kvita, bei kad nei teisiu neturi, nei kad paso ar tai id korteles nesinesioja. Tai buvo senokai, ir po to laiko niekas nebeateina pasiimt (apie 11 menesiu jei teisingai pamenu)
Galu gale, ant kvitu yra parasytos laikymo salygos, kad po pranesimo neatsiemus aparato per 3 men, jis bus demontuojamas. Remonto imones, ne saugyklos, taciau vistiek laikomi apie 2 metus kol galu gale kantrybe neislaiko. Tai tiek siai dienai.
Na dar viena trumpa:
Ateina zmogus, klausia kiek kainuoja pakeist Z520i SE sleifa, pardavejas pasako kaina, zmogus tuomet paklausia o kiek vien sleifo kaina, pardavejas ir atsako. Na zmogus pamasto, pamasto, ir sako - plesikai, parduokit man ta sleifa, pats pasikeisiu, gi ten nera kas veikt ji pakeist. Na kliento norai ispildomi, nusiperka jis ta sleifa, nusiperka atsuktuva. Sekancia diena ateina, aparatas maiselyje, sleifas per puse nutrauktas, ir sako - na gal ir ne plesikai visgi esat ...
Moralas: Ne viskas taip paprasta, kaip gali pasirodyt is pirmo zvilgsnio, dar ir viena Lietuviska patarle galima pritaikyt apie goduma.
Sekantis apie senus zmones:
Ateina moteriske, sako - mano Philips diga nebesikrauna, kas galetu but? Jai pakeicia baterija, nes aparatas jau senas, ir viskas veikia. Tuomet moteriske paklausia: Ar galima butu ivest Lietuviu kalba ... Jai atsako: kad niekas nebeves, nes ten bla bla... Ir moteriske tuomet sako: Ka man dabar daryt, as tai angliskai sneket nemoku? Jos paklausia - o kam jums angliskai sneket? o ji atsako - tai jei telefone nera lietuviu kalbos, kaip as susisnekesiu?
B.R.
SC